Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Tuff träning

Publicerad 2012-02-17 03:46:13 i Allmänt,

Då var dag nr tre till ändo och jag är grymt trött i kroppen. Idag har vi kört två paddelpass, på fm var det 12 km distans på programmet, ingen favorit men ack så behövligt. Fördelen med sådana pass är att man verkligen får ligga och nöta in den tekniken man vill hitta. Imorgon är ytterligare en tuff dag med tre pass, för att sedan på lördag köra två pass och på söndag äntligen en välbehövlig vilodag. Brukar tycka att första veckan på ett läger är tuff, så nästa vecka kommer nog kroppen vara mer redo för den hårda träningen. Idag har jag även fått hjälp av Bengt att montera min nya paddel vilket känns bra då min gamla paddel är väldigt sliten. Skriver mer en annan dag, nu är det snart dags att inta sängen!


Saknar mina sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela