Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Måndag 30 november

Publicerad 2009-11-30 18:34:37 i Allmänt,

Tjena tjena! Idag har jag och nattis varit och gymmat på atlantis. Riktigt bra gym faktiskt. Vi körde ett ryggpass, var kul att köra lite andra maskiner än vanligt. Vi avslutade allt med att softa i jaccuzin, sjukt nice! Efter det så åkte vi hem och käkade sen har jag inte gjort så mycket mer idag. Blir nog en liten löprunda senare också.
Just nu sitter jag och filar på en jobbansökan, lite jobbigt men skönt när det är klart.

Lördag 28 november

Publicerad 2009-11-28 15:46:21 i Allmänt,

Sitter på bussen mot jönne just nu, har åkt tåg hela dagen och klev av i linköping. Fyfan vad segt det har gått, upptäckte direkt när jag satte mig på tåget att jag inte hade något batteri på mp3n heller, det gjorde ju knappast saken bättre. Aja nu börjar jag närma mig resans mål iaf och det känns grymt skönt! Ikväll blir det nog bara mys med älskling. Se nya saw filmen kanske =) Nu orkar inte jag skriva mer. Ha en fortsatt najs dag.

Fredag 27 november

Publicerad 2009-11-27 22:35:23 i Allmänt,

Sammanfattar min dag fort nu bara. Var på lunch hos mormor och morfar vid ett tiden, blev bjuden på kassler och potatis. Mycket gott! Efter det åkte jag ner till lelle och chillade ett tag. Sen hem och äta middag med mamma och direkt vidare efter middagen mot söråker folkets hus. Anledningen var att klubben hade årsmöte, en trevlig tillställning med lite prisutdelning och fika =) Träffade mina gamla klubbpolare dennis och simon vilket var ett bra tag sen sist! Man har många härliga minnen tillsammans så det fanns en hel del att snacka om, riktigt skoj! Vi har tränat tillsammans i ungefär 5-6 år, men nu är det slut på det tyvärr. Det var ett tag som min klubb Fagervik var helt outstanding i kanotsverige, tillsammans tog vi många guld, men nu som sagt är den tiden passerad. Många roliga minnen finns kvar iaf! Både från träningspassen och utanför kanoten. Resten av min kväll kommer spenderas med mina kära föräldrar och min mysiga vovve. Åker tåget tillbaka till jönne imorgon bitti. Äntligen får jag träffa min älskling igen! Som jag har saknat henne! Helt sjukt att man kan sakna en människa så mycket! Gumman du betyder allt för mig <3

Torsdag 26 november

Publicerad 2009-11-26 18:33:56 i Allmänt,

Tja!
Precis hemkommen från det längsta gympasset jag någonsin har kört. Två timmar och 45 minuter. Anledningen var att jag körde med två av mina förra klasskompisar och det blev väl mycket snack och så, sen var det ju ganska stora viktskillnader, så mycket på och avlastande med andra ord. Passet kändes bra, körde lite allt möjligt. Bröst, biceps, triceps, mage och lite spinning på slutet. Jag vet sen tidigare erfarenhet att det är bättre att köra korta och kvalitativa gympass, då man bara bryter ner kroppen vid så här långa pass. Men det var nog sista gången jag körde ett sånt här "marathonpass". Nu sitter jag och väntar på att mamma och pappa ska komma hem med pizzan! Herregud vad gott det ska bli :D Ikväll är det hv mot timrå, ser inte bra ut för timrå redan på förhand som har 13 raka bortaförluster. Aja, hoppas på att det bryts ikväll!
Saknar min älskling som jag varit ifrån i snart en vecka! Usch det känns som en hel evighet sen vi sågs sist.
Nu hör jag att dom kommer med pizzan, skriver mer imorgon! mmm mmm kebab...

Onsdag 25 november

Publicerad 2009-11-25 14:08:50 i Allmänt,

Har precis pratat med älskling i telefon och nu ska jag äta mammas goda paj! Mums vad god den är =)
Sedan ska jag nog tvätta lite kläder och kika på en jobbansökan. När jag har smält klart maten så ska jag sticka ut på en löprunda. Blir najs att komma ut och få lite flås, var ju ett bra tag sen sist om man säger så.
Man är ju sådär härligt nöjd efter en löptur och har man bra låtar i lurarna så går det ju ännu fortare att komma hem =) Inget gym idag alltså, kan vara bra att vila lite från gymmet så att man inte blir alltför stor, hehe.

Tisdag 24 november

Publicerad 2009-11-24 13:23:47 i Allmänt,

Dagen började med att jag blev väckt av pappa vid halv sju tiden, bilen skulle in på verkstan så jag ställde upp som chaufför och skjutsade ut honom till jobbet sedan. Annars har dagen varit lugn, har mest myst med kulan och bara tagit det chill. Just nu sitter jag i sängen med en kopp kaffe i handen och lyssnar runt på spotify, helt seriöst så måste det vara bästa saken som uppfunnits på väldigt länge! Och ännu bättre är ju programmet som nicke fixade åt mig så att jag kan rippa alla låtarna så att dom hamnar på min dator =) Jag har lite beslutsångest hur jag ska göra resten av veckan, jag hade tänkt att åka hem på torsdag, men nu kanske mina föräldrar ska åka ner tidigt på lördag morgon så då känns det ju lite onödigt. På fredag är det årsmöte på klubben också som hade varit trevligt att gå på. Samtidigt vill jag så snabbt som möjligt ner till min älskling. Sen är ju fredagar i jönköping bästa dagen på hela veckan. Dagen börjar med ett bröstpass, sedan sticker vi ut i kanoterna och glider lite, sen snabbt hem och käka, kanske eventuellt ta en nhl match och kaffe på det. Vid fem tiden är det innebandylir och sen resten av kvällen brukar alltid bli någon trevlig tillställning. Aja vi får se hur det blir. Senare i eftermiddag ska jag gymma, blir ett tungt axelpass hade jag tänkt. Ha det fint.

Måndag 23 november

Publicerad 2009-11-23 14:51:06 i Allmänt,

Har precis käkat mammas goda kycklinggryta och nu ska jag avnjuta en stor kopp kaffe innan jag åker bort till gymmet =) Åh vad jag saknar dig Nathalie! Vill vara med dig hela tiden <3

Promenix

Publicerad 2009-11-23 00:48:25 i Allmänt,

Ikväll var mormor och morfar på middag hos oss, mycket trevligt! Sen var jag ute och tog en kvällspromenad med kulan, det ösregnade så det var bara att ta på sig regnjackan och stövlarna, vilket resulterade i en riktigt schysst outfit, check it out. Hehe. Det var faktiskt rätt skönt att komma ut och gå en sväng efter allt resande både igår och idag. Imorgon måndag så ska jag träffa lite kompisar här hemma i sundsvall, sen så åker jag nog ut till gymmet och biffar. Just nu så ligger jag i sängen och kikar runt lite, funderar på att sova nu, mina ögon håller på att svida sönder så jag orkar inte vara uppe längre. Godnatt.

Det senaste.

Söndag 22 november

Publicerad 2009-11-22 18:08:44 i Allmänt,

Tjena! Var ett tag sen jag skrev nu så det blir en liten uppdatering. Igår var jag som sagt och blev fotograferad i en studio. Jag och älskling klev upp vid halv sex och började fixa med allt. Sen tog vi bilen vid sju tiden upp mot linköping, där träffade vi syrran och jonte som precis hade vaknat när vi kom.
Sedan kom Rolf (fotografen) och hämtade oss och vi åkte till studion tillsammans. Snacka stel man var på de första bilderna, visste inte riktigt hur man skulle göra eller så, men sen efter ett tag kändes det faktiskt riktigt bekvämt och roligt att stå framför kameran =) Det blev många tusen fotografier, så det blir till att sortera sedan. När vi var klara med fotograferingen vid sisådär ett tiden så gick jag, nathalie, jossie och jonte på stan för att käka. Det blev rostbiff med potatisgratäng för min del, mycket omtyckt! Sen var det dags att ta farväl av jossie och jonte som skulle på bio. Jag och nathalie tog bilen ner till tågstationen och där hoppade jag av och tog tåget vidare mot sundsvall. Usch vad jobbigt det var att lämna sin älskling, jag saknar henne så mycket! Hon är verkligen det bästa jag har <3 Väl på tåget så lyckades jag hamna precis bredvid massa fylletrattar som hade varit på rockkväll och dom var fortfarande fulla på tåget och dom skulle bjuda och ha sig. Lite jobbigt, men de däckade efter ett tag. När jag kom hem så satte vi oss ner och pratade och såg lite på tv, gick och la mig nästan på en gång och jag somnade direkt!
Nu har jag precis kommit hem från örnsköldsvik där jag har varit och blivit fotad idag igen, för vad tänker jag inte avslöja ännu =) Ikväll blir det middag med mormor och morfar som kommer förbi, ska bli trevligt.
Skriver mer imorgon! Saknar min underbara baby, tänker på dig hela tiden! <3

Kulan hade saknat mig så han låg tätt intill mig hela natten :)

Onsdag 18 november

Publicerad 2009-11-18 18:05:33 i Allmänt,

Då var man vaccinerad mot grisflänsan. Jag och Patrik följdes åt till vårdcentralen igår och fick det överstökat, känns riktigt skönt att man äntligen har gjort det. Jag har länge varit tveksam till om jag skulle vaccinera mig eller inte, med tanke på allt snack om biverkningar mm. Den enda biverkningen jag har märkt av än så länge är trötthet, helt slut i kroppen idag. Kan ju också kanske bero på tre hårda pass igår :P När vi hade tagit sprutan så bestämde vi oss för att fira med pizza och en nhl kväll/natt. Nicke kom förbi och joinade oss också. Tre nördar och ett xbox gjorde kvällen, hehe. Nu håller jag på att göra mat, knappt att jag orkar äta något, apptiten trappas nog också ner av vaccinet som det verkar. Ikväll ska jag åka hem till nathalie och chilla, får se vad vi hittar på. På lördag bär det av mot linköping till syrran och senare på eftermiddagen ska jag vidare mot sundsvall. Ska bli skönt att komma hem ett litet tag.

Tisdag 17 november

Publicerad 2009-11-17 13:51:32 i Allmänt,

Klev upp och åkte till klubben imorse, där träffade jag patrik och nicke, vi hade tänkt paddla men fick för oss att vi skulle gymma axlar först, sagt och gjort så gjorde vi det. Efter det drog vi på oss underställen och stack ut på vättern och körde ett lugnt distanspass. Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe och laddar för det andra gympasset för dagen, nämligen biceps och triceps =) Ska förmodligen vaccinera mig idag också...

Ha en bra dag!

Söndag 15 november

Publicerad 2009-11-15 21:45:57 i Allmänt,

Tjena!

Idag har jag paddlat på vättern med nicke, vi körde 5 x 10 min, innan passet kändes det lite småjobbigt, gymmet lockar ju mer den här tiden på året om man säger så, men när man väl är klar med paddelpasset så känns det riktigt skönt =) Förutom paddling, så har jag varit på A6 med nathalie, köpte en nice skjorta plus en stekig väst.
Ikväll ska jag gotta mig lite och göra chokladpudding och kika på nya Terminator filmen. Saknar min älskling som är duktig och jobbar ikväll <3 Inte kul att vara helt ensam i lägenheten, men som tur är så får jag träffa min underbaring igen imorgon! :) På schemat imorgon är det träning vid 10, sen gym vid 3 tiden, rygg och mage. Jag hoppas på två bra och hårda pass.

Hade nice!

Lördag 14 november

Publicerad 2009-11-14 19:16:18 i Allmänt,

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev, så nu är det dags att göra ett litet inlägg här. Igår var det fredag den 13:e och jag klarade mig fint från olyckor och otur. Det var en bra dag, körde först ett hårt bröst och tricepspass med patrik, jag kände mig riktigt stark och idag har sjuk träningsvärk. Efter det så blev det innebandy vilket var lika roligt som det brukar vara =) På kvällen agerade jag kock och lagade kycklingvingar med pommes som jag bjussade patrik på. Resten av aftonen spenderades framför xboxet med patte och nicke, lika trevligt som vanligt. Idag har varit en riktigt seg dag, jag och älskling tog en lång sovmorgon, när vi hade käkat klart frukosten (frukost på sängen) så åkte vi till apoteket för att uträtta lite ärenden. När vi kom hem igen satte vi oss i soffan och småpratade och kikade på teven. Nu sitter jag hemma hos familjen nero och har nyss avnjutit en god middag. Vi får se vad som händer resten av kvällen, blir förmodligen godis och film.

Saknar min tax Kulan! <3

Onsdag 11 november

Publicerad 2009-11-11 21:00:27 i Allmänt,

Tjena, nu sitter jag i lägenheten och är rejält slut i axlarna, skönt pass idag. Sexor på 70 kg i militärpressen får ändå räknas som godkänt, men längtar tills jag är tillbaka i min vanliga gymform =) Då brukar jag kunna köra 10 reps på den vikten. Idag har jag inte gjort mycket, tog en sovmorgon vilket var välbehövligt. Sedan kom älskling hem från skolan och vi ställde oss och lagade kebab med pommes, riktigt smarrigt! Som efterrätt blev det morotskaka och kaffe =) Strax kommer patrik hit och vi tänkte lira nhl för ovanligthetens skull ;)
Just ja, min älskade lillasyster har fixat så att jag och nathalie får komma och ta bilder i en studio nästa helg! Det kommer bli kul, gäller att deffa lite tills dess så att man ser fit ut :P

Syrran och Jag <3 Julafton 08.

Tisdag 10e November

Publicerad 2009-11-10 22:55:17 i Allmänt,

Idag klev jag upp vid åtta och käkade en snabb frukost för att sedan glida ner till klubben och kötta paddelmaskin.
Var ett av de bättre passen på länge, känns att kroppen börjar svara på träningen igen. Resten av dagen har gått åt till mathandling, xboxspelande och en jättemysig fika med älskling. Just nu sitter jag och kikar runt på gymgrossistens hemsida, tänkte beställa hem protein och lite uppladdningspulver. Imorgon så tar jag nog en liten sovmorgon, sen åker jag till klubben och tränar. Första passet blir antingen paddling på vättern (burr) eller paddelmaskin, beror på vädret hur jag gör. På eftermiddagen ska jag köra ett tungt axelpass, blir nog 4-5 axelövningar, 4 set x 3 reps. Alltså ett riktigt tungt och bra pass. Nu så ska jag fortsätta kika vidare på gymgrossistens hemsida. Förresten så fyller pappa 46 år idag, Grattis! :D Lägger ut lite sena bilder från i fredags =)

NHL mys =)

Patte and nicke

älskling <3

Måndag 9 november

Publicerad 2009-11-09 22:55:00 i Allmänt,

Har kört två pass idag, först paddelmaskin med inslag av mage och ländrygg med patte.
Sen på eftermiddagen var det tänkt att vi skulle paddla, men alldeles för kallt och mörkt så det blev ett riktigt bra lats/rygg pass istället =) Har nyss varit och hämtat älskling på jobbet och nu ska vi göra fika och se film, tror det blir Johan Falk. Skriver mer imorgon, Sov så gott.

8 månader

Publicerad 2009-11-08 18:55:47 i Allmänt,

Åtta månader idag med min underbara flickvän! Du är helt enkelt bäst, med dig har jag alltid roligt, vi kan prata om allt och framför allt så kan jag vara mig själv när jag är med dig. Du gör mig så himla lycklig och du ställer alltid upp för mig. Tack för att du finns, Jag Älskar Dig Nathalie <3

Lördag 7 november

Publicerad 2009-11-07 17:08:19 i Allmänt,

Igår så blev det en intensiv träningsdag, körde först bröstpass i gymmet med nicke och patte, efter det tog vi en sväng på vättern med våra racerbåtar :P Sen fort hem för att laga mat och sedan vidare för att lira innebandy =) Riktigt kul och bra träning, snacka hög puls med alla små ruscher. Efter innebandyn kom nicke och patte till mig och käkade pizza, sedan blev det nhl lir och småsnack. Vid halv tio tiden så kom även älskling och hennes kompis ivana. Vi chillade och hade det allmänt trevligt, slank ner en och annan bira. Blev dock ingen utgång som var planerat, men men det var skoj ändå. Idag så tog jag och nattis en rejäl sovmorgon och jag vaknade med världens träningsvärk i hela kroppen, brösten var värst som fick sig en rejäl omgång igår i gymmet. Nu har jag nyss käkat köttbullar, falukorv och makaroner. Nu är det dags att fortsätta städa i lägenheten, så att man kan ha en skön kväll sedan. Film är högst troligt.

Längtar till att paddla i värme igen! Bild från Florida i våras.

Torsdag 5e november

Publicerad 2009-11-05 15:24:15 i Allmänt,

Tja, seg idag alltså, orkade inte upp till träningen imorse, vaknade med lätt huvudvärk och lam i hela kroppen.
Tänkte ta igen det nu i eftermiddag, paddla och gymma blir det förmodligen.
Igår såg jag och nathalie film, det blev spread med ashton kutcher, den var rolig och så, men inte så mycket mer. Ashton spelade gigolo och blåste rika kvinnor på pengar. Nej nu ska jag dricka kaffe och ladda för träningen.
Nedan är en bild på ett par hårda grabbar som paddlade i tisdags. Bakom kameran är storstekarn själv, anders.

Löpning

Publicerad 2009-11-04 19:34:18 i Allmänt,

Springa springa springa, det var jobbigt idag alltså. Jag och Patrik gav oss ut i kylan och pressade varandra rejält. Även om det bara handlade om en halvtimme så var det riktigt jobbigt. Det var första gången på väldigt länge och det kändes, benen var tunga, andningen var tung och jag var allmänt seg i hela kroppen. Nu ska jag börja springa minst 2-3 ggr i veckan så att jag blir lika snabb och bra tränad som jag var en gång i tiden.
Resten av kvällen blir det först matlagning, tänkte fixa ihop lite tonfisksås och ris, rekommenderas starkt! Enkel att göra och riktigt smarrig. Sen blir det filmtittande med nattis, har inte bestämt vilken, men är sugen på att se nya terminator.

Ha en bra kväll!

Onsdag 4e november

Publicerad 2009-11-04 11:46:48 i Allmänt,

Tog en skön och efterlängtad sovmorgon idag, var helt slut i hela kroppen. Har suttit och kikat på gymgrossistens hemsida, funderar på att beställa protein och något uppiggande pulver innan gymmet.
Idag så ska jag springa och gymma mage tänkte jag. Utöver det så ska jag vara med min underbara flickvän också :) Sökte jobb igår förresten, fanns en annons där de sökte butikspersonal som kunde jobba ca 10 timmar i veckan, hade varit perfa för mig att kombinera med träningen. Aja, nu ska jag diska, jiipppiee...

Tisdag 3 november

Publicerad 2009-11-03 22:24:43 i Allmänt,

Idag har jag tränat hårt som tusan, paddling kl 8 at vättern med anders, danne, patrik och niklas, 4 x 15 min på passet, kändes ganska tungt men riktigt skönt när man var klar =) Åkte hem och träffade älskling i lägenheten, vi åkte och handlade mat på Ica maxi och willys. Sen nu på eftermiddagen så körde jag gym med patrik och niklas, blev ett ganska kort men bra pass, ryggen fick en skön genomkörare. Äntligen börjar man bli lite stark igen.
Resten av kvällen blir nhl lir. Imorrn är det hårdträning igen, ska försöka komma ut och springa en sväng.

Axlar

Publicerad 2009-11-02 18:32:52 i Allmänt,

Skönt tryck i axlarna idag! Körde ett stenhårt pass, 5 axelövningar med inslag av mage på slutet! Det lär kännas skapligt mycket imorrn bitti. Favoritövningen är militärpress där jag känner mig grymt stark. Mitt rekord är en 5a på 80 kg, det gjorde jag förra vintern. Får se hur mycket man pallar denna vintern efter några månaders slit i gymmet. Mitt mål är att köra en 8a på 80 kg =) Maxa 90 kg hade också varit maffigt! Upp till bevis!
Nu ska jag ta en snabbdusch, sen åka och äta wok hemma hos älskling :D

Hej så länge!

Måndag 2 November

Publicerad 2009-11-02 15:01:54 i Allmänt,

Har varit nere och köttat paddelmaskin på klubben imorse, träffade anders och danne där nere dom körde bänkpress så jag hakade på och värmde upp med 4 set innan jag började paddla, skönt faktiskt =) När jag kom hem så la jag mig på sängen och jag somnade direkt! Riktigt trött. Segt klev jag upp, kollade i kylen och upptäckte att det inte fanns något att äta. Dammade bort till coop och handlade, så nu har jag precis käkat köttbullar och pasta. Nu ska jag städa och få belöning sen genom kaffe och choklad :D
Senare ska jag och patrik gymma axlar, ska bli riktigt kul, axelpassen är ett av mina favoritpass!

Söndag 1 november

Publicerad 2009-11-02 00:40:02 i Allmänt,

Hemma efter en trevlig och festlig helg i örebro! Bilder kommer in senare under veckan :)
Vi kom hem vid tre tiden idag och då blev det glass och kaffe framför tvn. Sedan åkte jag och nathalie hem till henne och åt en god tacopaj som hennes mamma hade gjort. Resten av kvällen har gått åt till att plugga, jag har hjälpt nattis med islam, kristendomen och judendomen, religion är ju inte direkt det roligaste ämnet om man säger så. Skönt att det är klart iaf, nu ska vi lägga oss i badet och njuta lite innan vi går till sängs.
Skriver mer imorgon, hade bra!

Bästa tjejen <3

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.