Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Onsdag 28 april

Publicerad 2010-04-28 21:24:57 i Allmänt,

Sitter i lägenheten nu och avnjuter en kopp kaffe. Dagen har varit bra, 3 bra pass och jobb däremellan sammanfattar ganska bra. Körde två hårda fartpass och så har jag gymmat. Till middag blev det lax tillsammans med massa grönsaker och en burk keso, riktig deffmat :P Men gott var det! Om ett tag ska jag åka och hämta baby på jobbet. Vi tar det nog ganska lugnt resten av kvällen, myser framför tvn eller nåt sånt. Imorgon väntar samma som idag, kliva upp och paddla, åka direkt vidare till jobbet, till träningen och sen hem och slappa. Det funkar faktiskt rätt bra, jobbar ju endast några timmar per dag. Skriver mer imorgon =)

Säsongsdebut

Publicerad 2010-04-26 22:53:42 i Allmänt,

Hemma igen efter en mindre lyckad tävlingshelg. Det känns dock skönt att tävlingsdebuten är avklarad! Nu är det bara att blicka framåt. Sammanfattar helgen kort bara. I fredags åkte jag och Patrik ner till Jocke i Malmö för att natta där. Mycket fint boende vid hamnen i Malmö. Vi åkte och käkade kebab det första vi gjorde, sen blev det hem och laga mat för helgen. Pastasallad med tonfisk, en utsökt rätt! Blev ett riktigt storkok och jag överdriver inte när jag säger att maten hade räckt till ett helt fotbollslag. Klockan kvart i fem klev vi upp på lördagsmorgonen och jag ställde mig och stekte bacon åt hela gänget. Mot Danmark och där väntade försök först. Gick riktigt bra och det var inga konstigheter att kvala vidare till semifinalen. I semifinalen kändes det skitbra första 150 m av loppet och jag ledde väldigt klart, men där med 50 m kvar fick jag rejält med syra och gick tung. Har aldrig fått så mycket syra på ett 200 m förut. Blev trea i mål iaf och vidare på bästa tredjetid till finalen. I finalen gick ingenting min väg. Dålig start, inget tryck i armarna plus att jag slutade paddla med 50 m kvar bidrog till en sista plats i finalen. Anledningen till att jag slutade paddla var att bojarna försvann på min vänstra sida, och inne i loppet som man är under en 200 metare så lägger jag ner i tron om att vara i mål. Kollar åt sidan och upptäcker att hela fältet öser järnet. Irriterande och dåligt som fan var ordet. Snacka om att jag är revanschsugen!
Nu är jag hemma hos min underbara flickvän och vi ska gå och se fortsättningen av Roast på Berns nu.
Hade bra, Pusshej.

helgen som varit, början av denna veckan

Publicerad 2010-04-22 16:06:48 i Allmänt,

Nu var det ett tag sen jag skrev. Helgen var bra i Nyköping där jag och Nathalie var på besök hos mina nyinflyttade föräldrar. Väldigt fin lägenhet med perfekt läge! Blir att åka upp igen om någon vecka!
Denna vecka har jag jobbat två dagar och kört ganska lugnt med träningen. Känner mig laddad inför tävlingen i helgen, det ska bli jättekul att få komma igång med tävlandet även om jag tycker det är alldeles för tidigt. Fast det är ju lika för alla, så det är bara att gilla läget. Igår hade vi några kompisar här och vi tittade på hockeyn tillsammans, härligt att Djurgården vann tillslut! Ny match ikväll som jag ska se! Idag har jag och älskling varit ute på en kort promenad och sen har vi handlat lite mat. Sen har vi bara sett tv och så. Nu är det snart dags för sista träningspasset innan helgens tävlingar, skönt!

Första passet på Vättern

Publicerad 2010-04-13 15:36:14 i Allmänt,

Igår gjorde jag mitt första pass på Vättern för detta året. Jag och Patrik gled ner till klubben vid 10 tiden och plockade fram våra racers. Blev ett ganska dåligt pass, mycket vind och stora vågor var inte så jättemysigt i den 5 gradiga luften. Var ute på vattnet i ungefär 50 min iaf, alltid något. Efter passet var vi smarta och lastade kanoterna för att köra em passet på Huskvarna ån. Vid 17 tiden kom Patrik förbi och hämtade mig för att gemensamt åka till ån. När vi närmat oss slutet av vätterstranden kollar vi mot vattnet och upptäcker att det är helt spegelblankt! En snabb handbromsvändning och vi var påväg mot JKK istället :P Idag däremot var det jättestormigt på Vättern så det blev 10x5 min på Huskvarna ån. Just nu sitter jag och dricker kaffe och har precis skickat in ansökningar till några kurser som jag skulle vilja läsa i höst.
Nu blir det diskplock och sen är det dags för starter+gym = Favvopass!!! :D

Biceps är aldrig fel... Här i Portugal, 70 kg på stången á 5 reps

Hemma i Sverige igen

Publicerad 2010-04-10 18:05:43 i Allmänt,

Tjena hej!

Hemma i Sverige igen. Kom hem i torsdags efter en lååång resdag. Väl hemma igen så fick jag ett härligt mottagande av min flickvän! Hon och hennes mamma hade grejat massa i min lägenhet, så nu är det riktigt fint här =) Det var helt underbart att få träffa Nathalie igen efter tre och en halv vecka! Hon är bäst av alla <3 I övrigt så har jag bara slappat sen jag kom hem, jag känner mig jättetrött och seg hela jag. På måndag har jag bestämt att jag ska börja träna hårt igen. Kan vara bra med lite vila såhär efter ett långt och slitit träningsläger. Nu ska jag slänga in några kycklingklubbor i ugnen och lira lite nhl under tiden =) Skriver mer nån dag när jag är lite piggare!

Hade bra så länge!

Sista dagarna i Portugal

Publicerad 2010-04-05 16:14:24 i Allmänt,

Tjena!

Nu var det ett bra tag sen jag skrev sist. Dagarna bara springer iväg här nere i Portugal och på torsdag är det hemresa! Det har blivit många bra träningspass här nere och jag känner mig i riktigt bra form. Oavsett om det handlar om snabbhetspassen eller de lite längre, jag klarar allt. Grymt skön känsla. Såklart finns det mycket mer att förbättra och så ska det ju vara för jag har ju trots allt bara paddlat i tre veckor nu. Bara att jobba vidare när jag kommer hem till Sverige, som förhoppningsvis bjuder på hyfsat vårväder. Men det absolut första jag ska göra när jag kommer hem är att dränka min flickvän i kyssar! Åh vad jag saknar henne! Bästa <3
Sen blir det nog att åka till Nyköping och hälsa på mina föräldrar som har flyttat!!! :D
Nu ska jag ta mig något att fika, sen ska jag ut och träna på vattnet igen.
Lite bilder bjuder jag på :) Segt internet som tusan, så därför är de få till antalet. Mer kommer senare =)

Kanoterna

Vid bryggan

I gymmet

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.