Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Vilohelg

Publicerad 2011-03-21 04:57:07 i Allmänt,

Tjenare mannen!

Har precis sett sista avsnittet av Solsidan säsong 2! Jag och Jakob satt och skrattade ikapp till vår käre favorit Ove Sundberg!
Annars så har helgen varit lugn på träningsfronten, däremot har vi gjort andra saker. Igår lördag var det den årliga tävlingen Yak 4 a Stack, en slags maskerad där varje nation klär ut sig i olika teman. Vi i Sverige kom med den brillianta ideén att vara ett amerikanskt fotbollslag, Miami Dolphins. Vi entrade planen med en mindre genomtänkt taktik, sen var det dags att paddla stafett. Denna stafett blev dock ingen höjdare då jag inte hade med min egen paddel samtidigt som mina lagkamrater hade vänstervridna paddlar, vilket var väldigt svårt att hantera. Tur att hela tävlingen bara är en plojgrej på skoj och inte blodigt allvar :)

Idag tog jag en lång och välförtjänt sovmorgon. Riktigt skönt att slippa vakna av väckarn!
Efter frullen begav vi oss mot Cocoa Beach där resten av vilodagen spenderades!
Imorgon är det träning som vanligt igen, kanske inte riktigt som vanligt eftersom vi ska ha vårt första "test" i sprintgruppen. 30 s max med gps-mätning för att se hur kurvan ser ut under hela arbetstiden, acceleration, toppfart och när farten börjar gå ner. Ska bli intressant!
Nehe, nu blir det nanna kudden så man orkar upp imorgon :)
Slänger upp några bilder från helgen!















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela