Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Ännu en dag på The Pines avklarad

Publicerad 2011-03-23 03:24:57 i Allmänt,

Hallå där!

Sitter och diggar lite musik för mig själv med en pepsi i handen, det är livsnjutning om något! Det har blivit mycket blandad musik, då jag är ett fan av många genrer. Min favoritlåt just nu är helt klart Just a dream med Nelly, grym! Tvåa på listan ligger I need a doctor med Eminem, också riktigt sköööön! I våran steek van har det dock varit en helt annan slags musikstil, hårthårthårt, Pantera, Limp Bizkit och Shinedown bara för att nämna några.
Idag har jag varit riktigt seg och trött hela dagen, ingen aning vad det beror på. Tog en skön och välbehövlig tupplur vid lunch. Träningen har ändå gått bra trots min trötthet. Körde ju K2 imorse med Erik, passet bestod av 2x50 m, 2x100 m, 2x50 m, 4x200 m. Blev hastighetsrekord även idag, 25,2 km/h och då var det med Eriks gps som inte hinner mäta på samma sätt som Förbundets "värsting". Kul iaf med hastighetsrekord på hastighetsrekord! Explosive fibers hell yeah! På em körde vi löpning i form av 12x1 min, gick även det riktigt bra. Även om man är långt ifrån sin gamla löpform man hade en gång i tiden så finns det lite krut i benen som pallar med några minuters högintensiv fart. Tackar vi för! Nehe nu är det dags för lite kvällsprotte så man inte hamnar i katabolt läge under natten ;) Imorgon förmiddag är det dags att krossa vikterna än en gång, NAJS!

Hörs!

/Schill

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela