Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Bilder från helgens tävlingar på Rocksjön

Publicerad 2012-05-09 19:31:36 i Allmänt,

Tjena!

Ett bra tag sen sist nu!

I helgen har jag kört min andra tävling för året, den gick av stapeln på mitt favorit tävlingsställe, nämligen Rocksjön i Jönköping. Tävlingen gick mycket bra och helt över förväntan då jag har tränat stenhårt hela förra veckan utan vila. Det hela började med att jag blev inringd i lördags (min tänka vilodag) av rikstränare Bengt Bengtsson. Han ville att jag skulle hoppa in i en K2:a med Christian Svanqvist eftersom Anders Svensson lämnat återbud. Jag tackade ja, och som det gick, vi flög fram i kanoten och tog enkelt hem segern. Ett långt ifrån perfekt lopp, men starten var bra och vi tappade ingen fart. I söndags var det dags för K1 200 m. Dagen började med att jag kände mig väldigt trött och seg i både försök och semifinal, men väl till finalen lyckades jag skrapa ihop lite krafter och ta hem segern. Väldigt nöjd med hur jag disponerade loppet och jag hade ledningen från start till mål. Lägger upp några bilder från helgens målgång!




Tack till Tuula Seger som tagit bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela