Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Tävling, tävling, tävling

Publicerad 2012-06-05 13:16:46 i Allmänt,

Som rubriken lyder så har det varit mycket tävlande på sistone, känns som man knappt varit hemma något de senaste veckorna. Men det är kul att tävla!

I helgen som vi precis passerat var jag i Hofors och tävlade. Helgen bjöd på 4 grader och regn. Inte det roligaste tävlingsvädret och det blev långa stunder sittande i bilen för att hålla värmen. På lördagen var det dags för K1 200 m där jag hade bana 7 i finalen. Jag fick till en bra start och kunde flyta ut bra efter starten och köra in vinnandes i mål med nästan en hel sekund ner till tvåan. Det var inget perfekt lopp, men tekniken stämde bra och jag är nöjd. Jag har nu vunnit de två senaste nationella uttagningstävlingarna, känns bra!

Det som väntar nu närmast är ett EM-läger där jag kommer samköra med Christian Svanqvist som jag kommer köra K2 200 m med på EM i Zagreb.

Efter helgens bravader blev jag även uttagen att köra K1 200 m vid U23-EM i Portugal senare i sommar, ska bli grymt kul!

Nu ska jag laga lite lunch, vi hörs!

/Schill

Kommentarer

Postat av: Jimmy Seger

Publicerad 2012-06-05 15:45:40

Grattis till uttagnigarna till senior och U23 EM Schill. Kick ass!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela