Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Tredje veckan

Publicerad 2012-02-28 02:23:06 i Allmänt,

Tjena!

Då var vi inne på den tredje veckan här i Florida. Efter två tunga veckor med hård träning känner jag att kroppen börjar svara mer och mer på paddlingen och tekniken och tajmingen börjar sitta bättre för varje dag som går. För er som inte vet hur det ser ut här nere, så kan jag bara säga att träningsmöjligheterna är optimala. Vi bor i lägenheter som ligger precis vid vattnet där vi paddlar. Vi kör oftast inne i en kanal som är skyddad från vind, vilket gör det perfekt att köra sprintträning där. Delfiner och sjökor är något man stöter på varje dag, vilket är grymt coolt! Förra veckan hade vi två delfiner som var på riktigt lekhumör som simmade med oss en bra bit. Gymmet ligger ca 5 min bilfärd bort och det är lite av ett hardcore gym med mycket fria vikter vilket jag föredrar istället för massa maskiner som gör jobbet åt en. Löpningen bedriver vi antingen på Meritt Island som ligger alldeles intill där vi bor eller så kör vi i en park som ligger några minuter bort.

Idag måndag, har vi kört tre pass, ett uppvärmingspass vid åtta tiden för att "väcka kroppen" efter gårdagens vila, sedan var det upp och ta en proteinshake och fylla på med lite energi också. Vid elva tiden gick vi ut och körde det "riktiga" passet som idag var snabbhet. Efter det blev det en god kyckling lunch följt av några timmars tittande på Alcatraz. Nu har vi precis käkat klart middagen efter ett hårt gympass. Det har varit dåligt med bilder på sistone, ska försöka ta lite bilder så ni kan se hur vi har det här nere. 

Hörs

/Schill

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela