Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Sista helkvällen i Florida

Publicerad 2012-04-11 04:38:07 i Allmänt,

Då var sista tisdagen i Florida avklarad för detta året. Tisdagar som jag personligen tycker är den tuffaste träningsdagen av alla, då vi kör tre pass dessa dagar. Vi har haft en liten tisdagstradition här i Florida för att ha något att längta till på kvällen efter allt slit med hård träning. Efter sista passet glider vi bort och käkar på Doubles en restaurang alldeles intill där vi bor, hamburgare med pommes för 5 dollar, helt ok! Efter det avrundar vi vad vi kallar en helkväll för 10 dollar med en biorulle. Ja, ni läste rätt för 10 dollar får vi utekäk och en biofilm! Idag såg vi American Pie The Reunion, grymt rolig film och Stifler leverar som vanligt med klockrena kommentarer och skämt!

På fredag lämnar vi Florida för det här året och det har varit ett riktigt lyckat läger med mycket bra träning och sällskap. Ska ändå bli väldigt skönt att få komma hem och återgå till den normala vardagen, vilket kanske inte skiljer sig jättemycket från den jag har här nere, men att få vara tillsammans med min fina flickvän igen och våran lille bebis vovve ska bli underbart!

Igår bevittnade jag och Christian en sjöko som var uppe ur vattnet och käkade på ett träd vilket var skitcoolt! Inte ofta man ser dom så tydligt, utan dom är rätt skygga och visar sig bara lite vid ytan, men igår kunde vi se hela kroppen på den! Delfinerna har varit lite osynliga på sistone men den senaste veckan har dom kommit fram igen och varit på lekhumör, coolt! Miljön här är lite häftigare än lilla rocksjön man kör på hemma :)

Vi tog även lite bilder från gympasset igår, enjoy!


Christian flexar med den officiella uppladdninglåten http://www.youtube.com/watch?v=SGnoJpT7-nA i högtalarna.

Sittande militärpress, Guldövning.


Dips kopia, 165 kg belastning känns i triceps.


Hantelcurl!

Kommentarer

Postat av: Alexander

Publicerad 2012-04-13 09:26:18

Hejsan schill! Kom lite random in på denna bloggen men blev väldigt imponerad. En request här nu, du skulle inte vilja lägga upp mer info kring din gymträning? :) Lite Goa övningar kanske hur du käkar osv? Hade varit grymt! Lycka till med träningen annars. Hej

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-26 23:07:20

Tjena! Som du märker är jag inte så bra på att uppdatera... Tack för dina ord! Ska se vad jag kan ordna och kanske skriva lite om kost och träning. Hade fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela