Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Säsongsdebut

Publicerad 2010-04-26 22:53:42 i Allmänt,

Hemma igen efter en mindre lyckad tävlingshelg. Det känns dock skönt att tävlingsdebuten är avklarad! Nu är det bara att blicka framåt. Sammanfattar helgen kort bara. I fredags åkte jag och Patrik ner till Jocke i Malmö för att natta där. Mycket fint boende vid hamnen i Malmö. Vi åkte och käkade kebab det första vi gjorde, sen blev det hem och laga mat för helgen. Pastasallad med tonfisk, en utsökt rätt! Blev ett riktigt storkok och jag överdriver inte när jag säger att maten hade räckt till ett helt fotbollslag. Klockan kvart i fem klev vi upp på lördagsmorgonen och jag ställde mig och stekte bacon åt hela gänget. Mot Danmark och där väntade försök först. Gick riktigt bra och det var inga konstigheter att kvala vidare till semifinalen. I semifinalen kändes det skitbra första 150 m av loppet och jag ledde väldigt klart, men där med 50 m kvar fick jag rejält med syra och gick tung. Har aldrig fått så mycket syra på ett 200 m förut. Blev trea i mål iaf och vidare på bästa tredjetid till finalen. I finalen gick ingenting min väg. Dålig start, inget tryck i armarna plus att jag slutade paddla med 50 m kvar bidrog till en sista plats i finalen. Anledningen till att jag slutade paddla var att bojarna försvann på min vänstra sida, och inne i loppet som man är under en 200 metare så lägger jag ner i tron om att vara i mål. Kollar åt sidan och upptäcker att hela fältet öser järnet. Irriterande och dåligt som fan var ordet. Snacka om att jag är revanschsugen!
Nu är jag hemma hos min underbara flickvän och vi ska gå och se fortsättningen av Roast på Berns nu.
Hade bra, Pusshej.

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2010-04-27 19:25:44

svar: tack brorsan :) jag saknar dig med jätte mycket !! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela