Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Första passet på Vättern

Publicerad 2010-04-13 15:36:14 i Allmänt,

Igår gjorde jag mitt första pass på Vättern för detta året. Jag och Patrik gled ner till klubben vid 10 tiden och plockade fram våra racers. Blev ett ganska dåligt pass, mycket vind och stora vågor var inte så jättemysigt i den 5 gradiga luften. Var ute på vattnet i ungefär 50 min iaf, alltid något. Efter passet var vi smarta och lastade kanoterna för att köra em passet på Huskvarna ån. Vid 17 tiden kom Patrik förbi och hämtade mig för att gemensamt åka till ån. När vi närmat oss slutet av vätterstranden kollar vi mot vattnet och upptäcker att det är helt spegelblankt! En snabb handbromsvändning och vi var påväg mot JKK istället :P Idag däremot var det jättestormigt på Vättern så det blev 10x5 min på Huskvarna ån. Just nu sitter jag och dricker kaffe och har precis skickat in ansökningar till några kurser som jag skulle vilja läsa i höst.
Nu blir det diskplock och sen är det dags för starter+gym = Favvopass!!! :D


Biceps är aldrig fel... Här i Portugal, 70 kg på stången á 5 reps

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela