Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Länge sen sist!

Publicerad 2012-02-04 20:41:08 i Allmänt,

Tjena! Nu var det återigen ett bra tag sen jag skrev här sist. Allt är kanoners och dagarna bara springer fram mot Florida! I veckan som varit har jag kört väldigt hårt! Gym, kondition och paddelmaskin har legat i fokus som de flesta veckorna denna vinter. Nog har det gett resultat, idag körde jag och jocke explosivt på paddelmaskinen följt av explosivt gym. Noterbart är att jag persade på maxhastigheten rejält på paddelmaskinen (se bild nedan) och då har jag inte ens börjat fokusera på den explosiva biten i paddlingen. Känns riktigt bra! Kul att få se hur det kommer kännas på vattnet nu om en vecka i Florida :) Annars så är det inte mycket nytt, har jobbat lite grand den här veckan och kommer göra det nästa vecka också, men sen bär det av mot varmare breddgrader. I veckan har jag även fått experthjälp av SOK:s resurspersoner Leif och Peter, fick lite nya rörlighetsövningar samt några grymma gymövningar =) Nu har jag och älsklingen precis ätit lax och potatis, dags för xboxkväll hos jocke! Hörs snart igen! Lägger ut bilder nedan! 

 
Härligt träningsgäng, Martina, jag och Sofia.


Jodå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela