Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Tisdag 18 maj

Publicerad 2010-05-19 00:07:48 i Allmänt,

Hejsan!

Har nyss sett klart matchen mellan Sverige och Schweiz, jag är faktiskt riktigt imponerad av svenskarnas spel just nu. Jag tippar på en final mellan Sverige och Ryssland, tyvärr blir nog ryssarna för svåra med sitt stjärnspäckade lag. Nu har jag ju inte skrivit på ett tag och det har hänt lite grejer sen sist. Bl a har jag tävlat i helgen på Rocksjön, med blandade känslor. 1000 m körde jag mest för tränings skull och gled bara igenom. På 500 m hade jag en riktigt bra känsla i försöket och var riktigt taggad inför semin, kanske lite för taggad för där råkade jag tjuva ut mig. Sen var det bara 5000 m kvar vilket jag inte var så inspirerad inför. Tog starten och körde ett varv. I K2an med Kristian gick det bra på lördagen och vi körde ett kontrollerat lopp där vi hade kunnat ge mer. På söndagen gick det inte lika bra, men men. Jag blev uttagen till en regatta i Italien som går i slutet av juni. Kul att äntligen få köra K1 200 m utomlands, sen blev det även K2 500 som en liten bonus.

Nu i dagarna blev det även klart att en av mina bästa vänner flyttar hit! Riktigt roligt måste jag säga! Vi kommer kunna sparra varandra väldigt bra rent träningsmässigt! Sen att det blir många nhlkvällar framöver är ju inte helt fel det heller =)
Idag vilade jag på förmiddagen pga lite sjuksymptom, de försvann till eftermiddagen och då körde jag ett riktigt bra 30/30 pass! Äntligen börjar träningen lossna och det känns som att jag är på gång nu! Kanske kan det ha varit min inflammerade tå som har spökat och gjort det svårt för kroppen att svara till 100% på träningen. Efter passet gick jag in i gymet och körde ett bra ryggpass. Imorgon väntar starter på förmiddagen och distans på eftermiddagen.

På torsdag fyller min underbara flickvän 19 år! Grattis älskling, nu är det nära till 20 :D Blir nog trevligt med middag och fika för hela slanten. Kul att träffa lite av hennes släkt också. Och till helgen beger vi oss mot Stockholm för att fira min farbror som fyller 50 år och min farfar som fyller 85 år! Dom har ordnat med kalas för hela tjocka släkten på en herrgård. Det blir nog trevligt även det.

Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa lite framför tvn.

Hade bra allesammans!


Skönt gäng i Portugal! Nu är vi snart samma sköna gäng igen i jönne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela