Fredrik Schill

Följ mig i min satsning mot OS 2016

Träning, träning, träning

Publicerad 2010-07-07 15:46:15 i Allmänt,

Tjena!

Då var det ett tag sen jag skrev nu då. Dagarna har gått fort och jag har tränat bra den senaste tiden.
Igår var en mycket bra dag, började med att köra ett äkta snabbhetspass i K2 med Jocke, najs! Vi har kvar den snabba känslan från junioråren då vi körde mycket tillsammans.
På eftermiddagen var det explosivt som gällde, kändes så sjukt bra och det var nästan så jag trillade ur kanoten när jag gick upp i fart. Efter paddlingen blev det lite gym som även det känns riktigt bra nu. Jag blir bara starkare och starkare samtidigt som jag blir lättare och lättare i kroppen, en bra kombination helt enkelt!
Efteråt stekte jag och patrik hem i den mindre stekiga rostsaaben för att grilla hemma hos mig. Nathalie och Alexandra hade redan börjat förbereda så vi började grilla fläskfilén på dirr. Resten av kvällen bara chillade vi och spelade ett antal omgångar "neger". Vid halv tolv tiden kom jocke hem från jobbet och han svängde förbi en sväng också.
Idag har jag haft jättetråkigt, suttit på folkuniversitetet från 9-14 :/ fyfan. Nu sitter jag iaf med en kaffe i handen och laddar för ett startpass följt av gym :D SM närmar sig med stormsteg vilket känns roligt! Ännu roligare är också att formen känns betydligt bättre än vad den gjorde i Italien, så förhoppningvis blir det ett roligt SM.

Kommentarer

Postat av: Erik "bison"

Publicerad 2010-07-09 16:25:37

Hej hej!



Ta inte ut dig i onödan nu! hehe



har själv skaffat blogg. Svenssonerik.blogg.se kika!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fredrik Schill

Välkommen till min blogg! Fredrik Schill heter jag och är kanotist på landslagsnivå. Mitt stora mål i karriären är OS 2016 i Rio De Janeiro där jag vill vara med och slåss om medaljerna! 200 m är min distans och jag har detta året (2012) placerat mig 1-2 i Sverige. Ni kommer få följa mig i min satsning och ta del av min träning, tävlingar och kost. Till vardags bor jag i Jönköping tillsammans med min flickvän och hund. Uppvuxen i Sundsvall och det var där min kanotkarriär startade.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela